میان ترم نیمسال دوم
 
استفاده از شبیه‌سازی برای کنترل و بازاجتماعی کردن اراذل و اوباش
دادستان مرکز استان اردبیل بر ورود محافل علمی برای کمک به دستگاه قضایی در بازپروری مجرمین شناسنامه‌دار و مراقبت‌های بعد از خروج از زندان تاکید کرد.

 به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در دیدار جمعی از دانشگاهیان و دانشجویان به میزبانی دانشگاه پیام نور اردبیل، با تشریح کارکرد دانشگاه‌ها در جامعه، دانشجویان را سربازان خط اول نظام خوانده، با تاکید بر مطالبه‌گری دانشجویان افزود: دانشجو باید در چهارچوب قانون مطالبه‌گر باشد.

 دادستان اردبیل قانون‌گرایی را اصلی مهم در ایجاد و ارتقای امنیت و آرامش و آسایش عمومی و صیانت از حقوق عمومی دانسته، با اعلام گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی به ویژه در حوزه حقوق عامه، گفت: دادستانی پاسخگویی به تمام مطالبات مردم را رسالت خود می‌داند. وی ادامه داد: تامین امنیت مردم از اولویت‌های دادستانی است و هرگز اجازه اخلال در نظم و آرامش عمومی را به هیچ کس نمی‌دهیم.  

دادستان مرکز استان با اشاره به سند تحول قضایی، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان در تصمیم سازی‌ها و پیشگیری های فرهنگی از آسیب‌های اجتماعی و جرایم را ضروری دانسته، با ارائه آماری از جرایم خشن در استان، اظهار داشت: در خصوص مراقبت‌های پس از خروج از زندان و بازپروری و بازاجتماعی کردن بزهکاران راه‌های نرفته زیادی وجود دارد و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله، زیاد است.  

آفاقی با دعوت از محافل علمی برای کمک به دستگاه قضایی در بررسی علل و عوامل بروز جرایم و نگاه علت شناسانه به رفتار مجرمانه، افزود: امروز ورود دانشجویان و دانشگاهیان به مباحث علمی مرتبط با جرایم و مواردی چون تحلیل رفتارهای گذشته بزهکاران و پیش‌بینی، تشخیص و بازگویی رفتارهای آینده افراد مانند خشونت طلبی و کمک به اصلاح و درمان آنها ضروری است و اتکای صرف به کیفر برای پیشگیری از جرایم کارساز نخواهد بود.  

در نشست دادستان با دانشگاهیان و دانشجویان همچنین استفاده از شیوه شبیه‌سازی به منظور یافتن راهکارهای اثربخش در بازاجتماعی کردن و بازپروری مجرمین شناسنامه‌دار و کنترل اراذل و اوباش و امکان مراقبت‌های پس از خروج از زندان مطرح گردید.

پرسش و پاسخ با دانشجویان، بازدید از رصدخانه و بخش‌های مختلف دانشگاه و نشست تخصصی با اساتید و اعضای هیات علمی از جمله برنامه‌های دادستان مرکز استان طی حضور در دانشگاه پیام نور اردبیل بود. 

بنابر گزارش ارائه شده توسط رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در این دیدار، 12 درصد دانشجویان کل کشور، متعلق به دانشگاه پیام نور می‌باشد و 30 درصد قبولین مقاطع ارشد و دکترای دانشگاه‌‌های مختلف کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور به خود اختصاص داده‌اند.










 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر