اخبار دانشگاه
1397/9/24 شنبه
همایش فضای مجازی ، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه پیام نور مرکز خلخال برگزار گردید.

.

همایش فضای مجازی ، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه پیام نور مرکز خلخال برگزار گردید.

همایش فضای مجازی، فرصت ها و چالش ها با حضور دکتر فرهنگ سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز خلخال، رمضان پور رئیس دادگستری شهرستان خلخال، اساتید و صاحبنظران برجسته استان و شهرستان و با استقبال پر شور دانشجویان در سالن  شهید پستی دانشگاه پیام نور مرکز خلخال برگزار شد.

 دکتر امیر علی فرهنگ سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز خلخال، رشد فناوری ارتباطات را تسهیل کننده فرایندها دانست و ابراز کرد: رشد چشمگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، دنیا را به دهکده کوچک تبدیل کرده و انسانها در هر مکانی می توانند از تکنولوژی های در دسترس استفاده کرده و ارتباط خود را با دیگران برقرار کنند.

دکتر فرهنگ با بیان اینکه توسعه ارتباطات مجازی اگر چه سرعت و کیفیت خدمات را بالا برده است، ادامه داد: هر ابزاری که در دسترس ما است اگر به شکل مفید از آن استفاده نکنیم سوء  مصرف حادث می شود و صدمات جدی و اساسی را در پی خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز خلخال هدف از برگزاری این همایش را آگاه سازی جوانان و خانواده ها جهت پیشگیری از آسیب های ناشی از فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: دانشگاههای ما به عنوان مولد فکر، باید بکوشند در کنار توسعه علم، راهکارهای اجتناب از آسیب ها را تبیین کنند.

در ادامه همایش رمضان پور رئیس  دادگستری شهرستان خلخال با با بیان اینکه سودجویان و مخربان امنیت فضای مجازی در سدد تجاوز به حریم خصوص افراد هستند یاد آور شد : خانواده ها باید در حوزه فضای مجازی خیلی آگاه باشند تا حریم شخصی خانواده ها و محرمانگی اطلاعات آنها در فضای مجازی انتشار نیابد.

 ایشان در ادامه با بهره گیری از پرونده های موجود در دادگستری، پیامدهای سوء استفاده از فناوری ارتباطات را  تشریح نمود.

رئیس  دادگستری شهرستان خلخال همچنین، از تلاشهای دانشگاه پیام نور مرکز خلخال در جهت فرهنگ سازی و آموزش در این حوزه قدردانی کرد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر